Evidence a ohlašování v oblasti odpadů podle nové legislativy od 1.1.2025

Nejste si jisti, jak se mění pravidla pro vedení průběžné evidence odpadů a jak správně vytvořit roční hlášení o produkci a nakládání s odpady podle nové legislativy? Na našem semináři Vás podrobně seznámíme se změnami platnými od 1. 1. 2025

Energetický institut si Vás dovoluje pozvat na jednodenní seminář, který se bude konat ve středu 25. září 2024 od 9 do 13 hodin v hotelu OLYMPIK TRISTAR – CONGRESS, U Sluncové 14, Praha 8

(spojení MHD: Metro B stanice Invalidovna, pak asi 200 metrů pěšky okolo vchodu do hotelu Olympik rovně přes parkoviště pro autobusy; parkování je možné na ulici v okolí hotelu nebo na hlídaném hotelovém parkovišti)

Tento seminář se bude konat v klasické prezenční formě, bude však současně přenášen také prostřednictvím aplikace Microsoft Teams. V přihlášce si tedy lze zvolit buď osobní účast nebo účast on-line. V případě, že Vám nevyhovuje termín konání, lze si objednat také záznam semináře (Informace o tom, co je on-line seminář a co potřebujete, abyste se ho mohli zúčastnit, naleznete zde).

Seminář je určen všem pracovníkům, kteří mají za úkol vypořádat se s povinnostmi spojenými s nakládáním s odpady. 31. 12. 2024 končí přechodné období  pro  vedení  evidencí  a ohlašování a od 1. 1. 2025 se vede evidence odpadů a ohlašují se odpady již podle nové právní úpravy.Seminář seznámí účastníky s novým formátem pro vedení průběžných evidencí odpadů i pro ohlašování odpadů ve vazbě na související povinnosti původců odpadů. Pozornost bude věnována i obcím, jimž zásadním způsobem naroste agenda ohlašování informací o systému obce pro nakládání s komunálními odpady. Tradičně velký prostor bude věnován dotazům účastníků a odpovědím na ně.

Program semináře:

  • BLOK I. – NAKLÁDÁNÍ S odpady
    • Právní rámec nakládání s odpady
      • Zákon o odpadech a související zákony
      • Prováděcí předpisy
      • Metodické pokyny MŽP související s vedením evidencí či ohlašováním
      • Vztah k evropské právní úpravě
    • Hierarchie nakládání s odpady a předcházení vzniku odpadů
      • Hierarchie nakládání s odpady
      • Předcházení vzniku odpadů
    • Povinnosti původců odpadů při nakládání s odpady
      • Povinnosti původce odpadů
      • Povinnosti původce odpadů vůči komunálním odpadům (zaměstnanci, zákazníci)
      • Nastavení systému soustřeďování odpadů na provozovně
      • Prostředky pro soustřeďování odpadu
      • Upuštění od odděleného soustřeďování odpadu
    • Obecní systémy nakládání s KO
      • Oddělený sběr komunálních odpadů
      • Školní sběr a komunální odpady ze sběru mimo obecní systém
      • Výpočet podílu odděleně soustředěných složek KO
    • Předávání a přeprava odpadu
      • Předávání odpadu do zařízení,
      • Předávání písemných informací a ZPO
      • Předávání odpadu obchodníkovi s odpady,
      • Předávání odpadu obci
      • Požadavky na přepravu odpadů
    • Povinnosti při nakládání s některými odpady
      • Nebezpečné odpady – označování, ohlašování
      • Stavební materiály a odpady
      • Odpady ze zdravotní a veterinární péče
  • Blok II. – VEDENÍ PRŮBĚŽNÉ EVIDENCE a ohlašování ODPADŮ OD ROKU 2025
    • Vedení průběžné evidence odpadů v roce 2024 a ohlašování odpadů za rok 2024
      • Vedení průběžné evidence původce do 31.12.2024
      • Ohlašování odpadů původci za rok 2024
      • Ohlašování odpadů obcemi za rok 2024
    • Vedení průběžné evidence odpadů v roce 2025 a násl.
      • Vedení průběžné evidence původce od 1.1.2025
      • Vedení průběžné evidence při sběru kovových odpadů od 1.1.2025
      • Vedení průběžné evidence odpadů obcemi od 1.1.2023
    • Ohlašování odpadů za rok 2025 a násl.
      • Ohlašování odpadů původci
      • Ohlašování odpadů obcemi
      • Ohlašování údajů o obecním systému nakládání s komunálními odpady (nové tabulky č. 1-14)
      • Ohlašování údajů o složení kalů
      • Ohlašování údajů o stavu vytvořené rezervy a volné kapacitě skládky
      • Ohlašování regulovaných kovových odpadů sběrnami odpadů
      • Hlášení údajů o zařízení pro nakládání s odpady a údajů o zahájení, ukončení, přerušení nebo obnovení provozu zařízení
      • Hlášení údajů o činnosti obchodníka s odpady, zprostředkovatele nakládání s odpady, dopravce odpadů a údajů o zahájení, ukončení, přerušení nebo obnovení činnosti
    • Ohlašování přepravy nebezpečných odpadů v rámci ČR
      • Ohlašování přepravy nebezpečných odpadů
    • Ohlašování neupotřebených léčiv z domácností – povinnosti lékáren
      • Vedení průběžné evidence odložených léků z domácností
      • Ohlašování léků
    • Ohlašování v systému ISPOP 2
      • Ohlašování v systému ISPOP 2 od 1.1.2025
      • Centrální registr životního prostředí
      • Ohlašování v jiných aplikacích
    • Informační systém odpadového hospodářství ISOH 2
      • Části nového ISOH 2
      • Ověřování informací v ISOH 2
    • Vybrané přestupky původce odpadů v souvislosti s evidencí a ohlašováním odpadů
      • Přestupky původce
      • Sankce
  • Odpovědi na dotazy, individuální konzultace, závěr semináře

Lektor: Ing. Petr Šulc – sfe consulting s.r.o. a výkonný ředitel Svazu průmyslu druhotných surovin

Závaznou přihlášku zašlete, prosím, nejpozději 25. září 2024. Pro přihlášení na seminář je možné použít elektronickou přihlášku na této stránce nebo zaslat vyplněnou přihlášku na email: info@energeticky-institut.cz. Účastnický poplatek je 2 314 Kč + DPH 21 % (2 800 Kč včetně DPH). V ceně je zahrnut sborník v elektronické podobě a v případě osobní účasti také občerstvení. Potvrzení o účasti vydáváme na vyžádání. Platbu poukažte na účet: ČSOB, a.s., číslo účtu: 165297033/0300, variabilní symbol: 26009. Daňový doklad obdrží účastník e-mailem nebo na semináři. Fakturační údaje dodavatele: Václav Žáček, Měšická 830, 250 85 Bašť, IČ: 71572325, DIČ: CZ7812010426. Storno podmínky: Závaznou přihlášku je možné zrušit nejpozději 48 hodin před začátkem semináře (do lhůty se nezapočítávají víkendy a státní svátky). V případě pozdějšího zrušení účasti nebo nedostavení se na seminář se zaplacený poplatek nevrací a pokud ještě nebyl uhrazen, bude fakturován stornopoplatek ve výši 100 % ceny semináře. Zasláním přihlášky vyjadřujete souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely organizace semináře, pořízením záznamu semináře, s cenou a storno podmínkami.

Organizační garant: Václav Žáček, tel: 724 550 035, email: info@energeticky-institut.cz

Přihláška na seminář

  • Kontakty

  • Korespondenční adresa
    Energetický institut
    Měšická 830
    250 85 Bašť

    Fakturační adresa
    Václav Žáček
    Měšická 830
    250 85 Bašť

    IČO: 715 72 325
    DIČ: CZ7812010426

    Tel.: 724 550 035
    E-mail: info(zavináč)energeticky-institut.cz

    Další kontakty