Nejste si jisti, jak se mění pravidla pro vedení průběžné evidence odpadů a jak správně vytvořit roční hlášení o produkci a nakládání s odpady podle nové legislativy? Na našem semináři Vás podrobně seznámíme se změnami platnými od 1. 1. 2023.
Energetický institut si Vás dovoluje pozvat na jednodenní seminář, který se bude konat 4. října 2022 v HOTELU OLYMPIK****, Sokolovská 138, Praha 8 – www.olympik.cz (spojení MHD: Metro B stanice Invalidovna, pak asi 100 metrů pěšky směr Palmovka, parkování je možné v okolí hotelu nebo na hlídaném hotelovém parkovišti).
Tento seminář se bude konat v klasické prezenční formě, bude však současně přenášen také prostřednictvím aplikace Microsoft Teams. V přihlášce si tedy lze zvolit buď osobní účast nebo účast on-line. V případě, že Vám nevyhovuje termín konání, lze si objednat také záznam semináře.(Informace o tom, co je on-line seminář a co potřebujete, abyste se ho mohli zúčastnit, naleznete zde)
Seminář je určen všem pracovníkům ze soukromého i státního sektoru, kteří mají za úkol vypořádat se s povinnostmi spojenými s vedením evidence a ohlašováním odpadů. 31. 12. 2022 končí přechodné období pro vedení evidencí a ohlašování a od 1. 1. 2023 se vede evidence odpadů a ohlašují se odpady již podle nové právní úpravy. Tradičně velký prostor bude věnován dotazům účastníků a odpovědím na ně.
Časový harmonogram: prezence od 8:30, zahájení 9:00, předpokládané ukončení 13:00 hodin
Program semináře:
Blok I. – nakládání s odpady
Právní rámec nakládání s odpady
- Zákon o odpadech a související zákony
- Prováděcí předpisy
- Metodické pokyny MŽP
- Vztah k evropské právní úpravě
Hierarchie nakládání s odpady a předcházení vzniku odpadů
- Hierarchie nakládání s odpady
- Předcházení vzniku odpadů
Povinnosti původců odpadů při nakládání s odpady
- Povinnosti původce odpadů
- Povinnosti původce odpadů vůči komunálním odpadům (zaměstnanci, zákazníci)
- Nastavení systému soustřeďování odpadů na provozovně
- Prostředky pro soustřeďování odpadu
- Upuštění od odděleného soustřeďování odpadu
Obecní systémy nakládání s KO
- Oddělený sběr komunálních odpadů
- Školní sběr a komunální odpady ze sběru mimo obecní systém
- Výpočet podílu odděleně soustředěných složek KO
Předávání a přeprava odpadu
- Předávání odpadu do zařízení,
- Předávání písemných informací a ZPO
- Předávání odpadu obchodníkovi s odpady,
- Předávání odpadu obci
- Požadavky na přepravu odpadů
Povinnosti při nakládání s některými odpady
- Nebezpečné odpady – označování, ohlašování
- Stavební materiály a odpady
- Odpady ze zdravotní a veterinární péče
Blok II. – Vedení průběžné evidence a ohlašování
Vedení průběžné evidence odpadů v roce 2022 a ohlašování odpadů za rok 2022
- Vedení průběžné evidence původce do 31.12.2022
- Ohlašování odpadů původci za rok 2022
- Ohlašování odpadů obcemi za rok 2022
Vedení průběžné evidence odpadů v roce 2023 a násl.
- Vedení průběžné evidence původce od 1.1.2023
- Vedení průběžné evidence při sběru kovových odpadů od 1.1.2023
- Vedení průběžné evidence odpadů obcemi od 1.1.2023
Ohlašování odpadů za rok 2023 a násl.
- Ohlašování odpadů původci za rok 2023 a následující
- Ohlašování odpadů původci za rok 2023 a následující
Ohlašování přepravy nebezpečných odpadů v rámci ČR
- Ohlašování přepravy nebezpečných odpadů do 12. 2022
- Ohlašování přepravy nebezpečných odpadů od 1. 1. 2022
Ohlašování neupotřebených léčiv z domácností – povinnosti lékáren
- Vedení průběžné evidence odložených léků z domácností
- Ohlašování léků
Ohlašování v systému ISPPOP II
- Ohlašování v systému ISPOP
- Centrální registr životního prostředí
- Ohlašování v jiných aplikacích
Vybrané přestupky původce odpadů v souvislosti s evidencí a ohlašováním odpadů
- Přestupky původce
- Sankce
Odpovědi na dotazy
Lektor: Ing. Petr Šulc – sfe consulting s.r.o.
Závaznou přihlášku zašlete, prosím, nejpozději 3. října 2022. Pro přihlášení na seminář je možné použít elektronickou přihlášku na této stránce nebo zaslat vyplněnou přihlášku na email: info@energeticky-institut.cz. Účastnický poplatek je 2.314,- Kč + DPH 21 % (2.800,- Kč včetně DPH). V ceně je zahrnut sborník v elektronické podobě a v případě osobní účasti také občerstvení. Potvrzení o účasti vydáváme na vyžádání. Platbu poukažte na účet: ČSOB, a.s., číslo účtu: 165297033/0300, variabilní symbol: 24009. Daňový doklad obdrží účastník e-mailem nebo na semináři. Fakturační údaje dodavatele: Václav Žáček, Měšická 830, 250 85 Bašť, IČ: 71572325, DIČ: CZ7812010426. Storno podmínky: Závaznou přihlášku je možné zrušit nejpozději 48 hodin před začátkem semináře (do lhůty se nezapočítávají víkendy a státní svátky). V případě pozdějšího zrušení účasti nebo nedostavení se na seminář se zaplacený poplatek nevrací a pokud ještě nebyl uhrazen, bude fakturován stornopoplatek ve výši 100 % ceny semináře. Zasláním přihlášky vyjadřujete souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely organizace semináře, pořízením záznamu semináře, s cenou a storno podmínkami. Organizační garant: Václav Žáček, tel: 724 550 035, email: info@energeticky-institut.cz